Cargotecille laivojen lastiluukkutilauksia yli 40 miljoonalla eurolla

28.04.2008

Cargotecin liiketoiminta-alue MacGREGOR, joka toimittaa lastinkäsittelyratkaisuja meri- ja offshore -teollisuudelle on saanut mittavia lastiluukkutilauksia irtolastin käsittelyyn tarkoitettuihin aluksiin. Yhteensä 79 laivaan tarvittavat lastiluukut toimitetaan vuosina 2009 - 2010. Tilausten arvo on yli 40 miljoonaa euroa.

Lastiluukut valmistetaan MacGREGORin yhteistyökumppanien tehtailla.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Eeva Mäkelä
CFO

Lisätiedot:
Hisashi Hasegwa, Johtaja, Irtolastialukset, kuivalasti-divisoona, MacGREGOR
Minna Karhu, viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4630

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto on kolme miljardia euroa. Konsernilla on yli 11 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä.

www.cargotec.fi