Cargotecille lastiluukkujen konversiotilauksia 9 miljoonan euron arvosta

29.09.2008

Cargotecin liiketoiminta-alue MacGREGOR, joka toimittaa lastinkäsittelyratkaisuja meri- ja offshore-teollisuudelle, on saanut kreikkalaiselta Everlast Shipping S.A. -yhtiöltä lastiluukkujen konversiotilauksia neljään tankkeriin, jotka muutetaan irtolastialuksiksi. Uudet tilaukset ovat jatkoa viime vuoden lopulla saadulle konversiotilaukselle samalta varustamolta.  Uusien tilausten yhteisarvo on noin 9 miljoonaa euroa. Lastiluukut toimitetaan telakoille vuoden 2009 toisella vuosineljänneksellä.

MacGREGORin toimituslaajuus kattaa lastiluukkujen suunnittelun, pääkomponentit, lastiluukkujen valmistuksen ja asennusvalvonnan.

"Tankkerien muutostyössä irtolastialuksiksi on tärkeää saada asiantuntijat mukaan heti alusta lähtien, jotta projekti toteutuu aikataulun mukaisesti ja laivat saadaan liikenteeseen mahdollisimman pian, sanoo Pertti Vilhonen, yhtiön huoltodivisioonan projektiyksikön päällikkö. "Uskomme, että MacGREGORin vahvuus on siinä, että meillä on projektien läpivientiin erikoistunut oma yksikkö", Vilhonen jatkaa. Yksikkö on tähän mennessä toteuttanut noin 400 konversioprojektia.

Lisätietoja lehdistölle:
Pertti Vilhonen, päällikkö, Major Project Unit, MacGREGOR huolto-divisioona, puh. (02) 4121 360
Aija Kalander, johtaja, ulkoinen viestintä, puh. 040 555 1637

Lisätiedot sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto ylittää kolme miljardia euroa. Konsernilla on noin 12 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä.

www.cargotec.fi