Cargotecille mittava offshore-nosturitilaus suomalaiselta Finstashipiltä

26.08.2008

Cargotecin liiketoiminta-alue MacGREGOR, joka toimittaa lastinkäsittelyratkaisuja meri- ja offshore-teollisuudelle, on saanut mittavan offshore-nosturitilauksen. Tilaus käsittää kaksi 150 tonnin offshore-nosturia, jotka toimitetaan suomalaisvarustamo Finstashipin kahteen monitoimialukseen Botnicaan ja Nordicaan. Nosturit tullaan varustamaan aktiivisella aluksen liikkeen kompensointijärjestelmällä. Nosturit toimitetaan vuoden 2010 loppupuoliskolla MacGREGORin tuotantoyksiköstä Kristiansandista Norjasta. Tilaus käsittää myös miehistön koulutusohjelman.

Nosturit korvaavat laivoissa olemassa olevat nosturit. Ne mahdollistavat toiminnan entistä syvemmissä vesissä ja paremmalla suorituskyvyllä. Nosturien uudenaikaiset ominaisuudet takaavat turvallisen käytön kovissa olosuhteissa ja tekevät Botnican ja Nordican vielä paremmin sopiviksi arktisiin offshore-tehtäviin.

Kaupan osapuolet ovat sopineet, ettei tilaussummaa julkisteta. MacGREGORin offshore-divisioonan Q3:lla tähän mennessä saatujen tilausten arvo on 31 miljoonaa euroa.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj
Eeva Mäkelä
CFO

Lisätietoja medialle:
Øystein Bondevik, johtaja, offshore-divisoona, MacGREGOR, puh. +47 95 72 34 13,
Aija Kalander, Vice President External Communications, puh. 040 555 1637

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto ylittää kolme miljardia euroa. Konsernilla on noin 12 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä.

www.cargotec.fi