Cargotec siirtää off-road-metsänostureiden liiketoiminnan Meseralle

05.10.2009

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 5. LOKAKUUTA 2009 KLO 13.00
Cargotec siirtää off-road-metsänostureiden liiketoiminnan Meseralle

Cargotec on sopinut off-road-metsänostureiden (nosturit, jotka asennetaan metsäkoneisiin) liiketoiminnan siirtämisestä suomalaiselle Mesera Salo Oy:lle. Sopimus kattaa myös off-road-pohjaiset kiinteästi asennettavat nosturit. Mainitut liiketoiminnat sekä niihin liittyvä tietotaito siirtyvät Meseralle lokakuussa 2009. Osana sopimusta myös avainhenkilöstöä siirtyy Meseran palvelukseen. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkaista.

Mesera on toimittanut Cargotecille keskeisiä komponentteja nostureihin ja vastannut syyskuun 2009 alusta lähtien myös off-road-nostureiden kokoonpanosta. Osapuolet ovat sopineet, että varaosapalvelut hoidetaan myös jatkossa Cargotecin toimesta.

Cargotec on päättänyt keskittyä Hiab-kuormausnosturiliiketoiminnassaan ns. on-road-nostureihin, jotka asennetaan kuorma-autoihin. Meseralle siirtyviä off-road-metsänostureita voidaan markkinoida tietty ajanjakso mesera-loglift -brändillä. Hiabin tuotannossa olevat on-road-nosturit jatkavat tuotenimillä Loglift ja Jonsered puutavara- ja kierrätysnosturit.

Lisätietoa lehdistölle
Lasse Penkkala, johtaja, Cargotec Finland Oy, Loglift Jonsered, puh. 050 50 11 909
Minna Karhu, viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4630, 040 532 0007

Lisätietoja sijoittajille