Cargotecille kaksi satamanosturitilausta Latinalaisesta Amerikasta

15.06.2009

CARGOTEC OYJ                LEHDISTÖTIEDOTE          15.6.2009 KLO 15

Cargotecille kaksi satamanosturitilausta Latinalaisesta Amerikasta

Cargotec on saanut merkittävät satamanosturitilaukset Meksikosta ja Guadaloupesta. Port Autonome de la Guadeloupelle Guadeloupessa ja Pinfran tytäryhtiölle Infrastructura Portuaria Mexicanalle Meksikossa toimitetaan molemmille yksi satamanosturi vuoden 2010 viimeisellä neljänneksellä. Osapuolet ovat sopineet, että tilausten arvoa ei julkisteta. Tilaukset kirjataan vuoden 2009 toiselle vuosineljännekselle.

Infrastructura Portuaria Mexicanan Altamiran terminaali valmistautuu palvelemaan asiakkaitaan paremmin talouden odotetun elpymisen myötä ja kasvattaa kapasiteettiaan uuden ja tehokkaan Kalmar-satamanosturin avulla. Laitteen puomin ulottuma on eteenpäin 49 metriä, taakse 19 metriä ja nostokorkeus 37 metriä. Nosturissa on Kalmar-sähköjärjestelmä ja sopimukseen kuuluu myös asiakkaan tarpeisiin räätälöity palvelusopimus.

Uusi Kalmar-satamanosturi Port Autonome de la Guadeloupelle lisää Port de Jarryn terminaalin kapasiteettia suurten laitojen lastaukseen ja purkamiseen. Laitteen ulottuma on eteenpäin 43 metriä ja taakse 25 metriä, sen nostokorkeus 33 metriä, ja siinä on kaksoistarttujatoiminto. Nosturi on varusteltu trooppisia olosuhteita ja kestämään Karibian alueen hurrikaaneja, joissa tuulennopeus voi olla jopa 288km/h. Tilaus nostaa Kalmar-nosturien määrän satamassa kolmeen.

Lisätietoja lehdistölle:
Jorma Tirkkonen, johtaja, Container Crane Systems, puh. (03) 265 8202

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä ympäristönäkökohdat huomioon ottaen innovatiivisiin ratkaisuihin. Cargotecin liikevaihto vuonna 2008 oli 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 11 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä.