Cargotecin osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla

08.05.2009

CARGOTEC OYJ               PÖRSSI-ILMOITUS            8.5.2009 klo 9.45

Cargotecin osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla

Cargotec Oyj:n optio-oikeuksilla, jotka perustuvat jakautuneen Kone Oyj:n vuoden 2004 optio-ohjelmaan, merkittiin maaliskuussa 2009 yhteensä 600 uutta Cargotecin B-sarjan osaketta. Osakkeiden merkitsemiseen käytettiin 200 kappaletta 2005B-optio-oikeuksia. Merkinnät korottavat Cargotecin osakepääomaa 600 eurolla. Osakepääoman korotus on merkitty kaupparekisteriin 8.5.2009, ja kaupankäynnin kohteeksi osakkeet tulevat yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 11.5.2009.

Cargotecin osakepääoma on merkinnän jälkeen 64 304 880 euroa. Yhtiön B-sarjan osakkeiden lukumäärä merkinnän jälkeen on 54 778 791 kappaletta. A-sarjan osakkeiden lukumäärä säilyy ennallaan ja on 9 526 089 kappaletta. Uudet osakkeet tuottavat kaikki osakasoikeudet rekisteröintipäivästä 8.5.2009 lukien.

Osakemerkintäaika 2005B-optio-oikeuksilla päättyi 31.3.2009.  Merkintäaikana niillä merkittiin yhteensä 333 570 Cargotecin B-sarjan osaketta.  Osakemerkintäajan päätyttyä käyttämättä jääneet 2005B-optio-oikeudet ovat rauenneet ja ne poistetaan haltijoiden arvo-osuustileiltä.

Ulla Silvonen, Legal Assistant, Cargotec, puh. 0204 55 4367

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä ympäristönäkökohdat huomioon ottaen innovatiivisiin ratkaisuihin. Cargotecin liikevaihto vuonna 2008 oli 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 11 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä.

www.cargotec.fi