Cargotec tarkentaa strategiaansa: digitalisaatio ja huoltoliiketoiminta edelleen keskiössä, painotus asiakaslähtöisyyteen ja tuottavuuteen, taloudelliset tavoitteet pysyvät ennallaan

24.09.2018

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 24. SYYSKUUTA 2018 KLO. 8.30

Cargotecin hallitus on vahvistanut yhtiön tarkennetun strategian vuosille 2019-2021. Yhdessä liiketoiminta-alueidensa Kalmarin, Hiabin ja MacGregorin kanssa Cargotec kulkee kohti päämääräänsä - älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtajuutta.

Kuluvalla strategiakaudella 2015-2018 Cargotec on keskittynyt johtajuuden kehittämiseen, huoltoliiketoimintaan ja digitalisaatioon, ja hyvää kehitystä onkin tapahtunut kaikilla kolmella alueella. Huoltoliiketoiminta ja digitalisaatio ovat keskeisessä asemassa seuraavallakin strategiakaudella. Samoin johtajuus on edelleen olennaisen tärkeä, mutta nyt se integroidaan osaksi Cargotecin jatkuvia prosesseja.

Tulevan strategiakauden uudet strategiset elementit ovat asiakaslähtöisyys ja tuottavuus.

"Kehitämme toimialan digitalisaatiota ja innovaatiokulttuuria. Tuomme tuotteisiimme, ratkaisuihimme ja teollisuuden ekosysteemeihin älykkyyttä, joka luo mahdollisuuksia uusille datapohjaisille liiketoimintamalleille. Asiakaslähtöisyytemme vahvistaminen sekä asiakaslähtöisempien ajattelutapojen ja toimintojen kehittäminen vahvistavat asiakassuhteitamme ja parantavat tarjoomaamme. Seuraavan strategiakauden aikana kiinnitämme myös entistä enemmän huomiota tuottavuuden parantamiseen kehittämällä liiketoimintamallejamme ja järjestelmiämme. Näin varmistamme kannattavan kasvun", sanoo Cargotecin toimitusjohtaja Mika Vehviläinen.

"Teknologia- ja markkinajohtajana voimme muokata tapaa, jolla tavaroita ja materiaaleja kuljetetaan maailmanlaajuisesti. Eettisten toimintaohjeidemme periaatteet ohjaavat yhteiskunta- ja ympäristösuhteitamme sekä liiketoimintamme eettisyyttä ja vastuullisuutta".

"Haluamme edustaa kestävän kehityksen kärkeä toimialallamme. Toteutamme tätä työssämme tarjoamalla asiakkaillemme ratkaisuja, jotka ovat kestävän toiminnan näkökulmasta teknologialtaan alansa huippuja. Tällä rakennamme ajatusjohtajan asemaa markkinassamme. Sitoudumme strategiassamme parantamaan toimialamme tehokkuutta, turvallisuutta ja suhdetta ympäristöön".

Cargotecin 5. syyskuuta 2017 julkaisemat ulkoiset taloudelliset tavoitteet pysyvät ennallaan.

Mikael Laine, strategiajohtaja, puh. 020 777 4179
Carina Geber-Teir, viestintäjohtaja, puh. 020 777 4105

Lisätietoja sijoittajille:
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 20 777 4084

Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) on johtava lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisujen toimittaja, jonka tavoite on olla älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtaja. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor tarjoavat asiakkaille tuotteet ja huoltopalvelut, jotka takaavat jatkuvan, luotettavan ja vastuullisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi