Toimitusjohtajan katsaus Cargotecin varsinaisessa yhtiökokouksessa: vuoden 2018 näkymät ennallaan

20.03.2018

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 20. MAALISKUUTA 2018 KLO 12.00

Cargotec Oyj pitää varsinaisen yhtiökokouksensa tänään tiistaina 20.3.2018 klo 13 alkaen Helsingissä. Toimitusjohtaja Mika Vehviläinen kertoo esityksessään yhtiön vuoden 2017 tuloksesta, strategian kehityksestä, vastuullisuudesta Cargotecin kilpailuetuna sekä vuoden 2018 näkymistä. Lisäksi Cargotecin vahva panostus tutkimukseen ja tuotekehitykseen käydään läpi. Toimitusjohtajan katsaus ei sisällä olennaista uutta tietoa.

Toimitusjohtaja Vehviläinen toistaa Cargotecin 8.2.2018 julkistetut näkymät vuodelle 2018: liikevoiton ilman uudelleenjärjestelykuluja arvioidaan paranevan vuodesta 2017 (263,2 milj. euroa). 1.1.2018 voimaan astuvan IFRS 15 -standardin käyttöönoton seurauksena Cargotecin tuloutus muuttuu tiettyjen tuotteiden ja asiakassopimusten osalta vuonna 2018. IFRS 15:n mukaiset vertailutiedot julkaistaan viimeistään maaliskuussa 2018. Laatimisperiaatteiden muutoksella ei arvioida olevan merkittävää vaikutusta vuositason liikevoittoon.

Cargotecin strategian toteutuksen painopistealueet ovat huoltoliiketoiminta, digitalisaatio ja johtaminen. Katsauksessaan Vehviläinen esittelee strategian toteutuksen keskeisimpiä saavutuksia vuodelta 2017.

Esitysmateriaali on tämän tiedotteen liitteenä sekä saatavissa osoitteessa www.cargotec.fi. Videotallenne toimitusjohtajan esityksestä on Cargotecin verkkosivuilla kokousta seuraavien päivien aikana.

Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) on johtava lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisujen toimittaja, jonka tavoite on olla älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtaja. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor tarjoavat asiakkaille tuotteet ja huoltopalvelut, jotka takaavat jatkuvan, luotettavan ja vastuullisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi