Zeaborn Ship Management valitsee Naviksen Bluetracker-ohjelmiston

07.09.2018

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 7. SYYSKUUTA 2018 KLO 11.00

Zeaborn Ship Management valitsee Naviksen Bluetracker-ohjelmiston

Cargotecin liiketoiminta-alue Kalmariin kuuluva Navis toimittaa verkkopohjaisen Bluetracker-laivastonhallintaratkaisun Hampurista käsin toimivalle Zeaborn Ship Management -laivanvarustamolle. Hiljattain perustettu, globaali Zeaborn Ship Management yhdistää alalla pitkään toimineet E.R. Schiffahrt- ja Rickmers Shipmanagement -laivanvarustajat. Yhtiön laivastoon kuuluu yli 150 kontti-, irtolasti- ja monikäyttöalusta.

Bluetracker mahdollistaa laivaston energiatehokkuuden monitoroinnin ja KPI-analyysien teon. Sen seurauksena alusten kaupallista potentiaalia voidaan optimoida parhaalla mahdollisella tavalla. Ohjelmisto auttaa asiakasta myös huolehtimaan EU:n MRV- ja IMO DCS -asetusten mukaisten ympäristövaateiden noudattamisesta.

Bluetrackerin pilvipohjaista analyysialustaa käyttämällä Zeaborn Ship Management saa pääsyn ohjelmiston keskeisiin suorituskyky- ja päästöjenseurantamoduuleihin. Bluetracker-dataa voidaan lisäksi yhdistää jo olemassa olevien järjestelmien tuottamaan dataan, jolloin keskenään yhteensopimattomien tietojen yhdistäminen synnyttää lisäarvoa.

Lisätietoa:
Selke Eichler, Director Global Customer Services, Navis, puh. +49 461 430 41 310, sähköposti: selke.eichler(at)navis.com
Pia Friberg, viestintäjohtaja, Cargotec, puh. 040 097 1842, sähköposti: pia.friberg(at)cargotec.com

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi