Lehdistötiedote Navis

Cargotecin Navis yhteistyöhön ZPMC:n kanssa satamaterminaalien suorituskyvyn, optimoinnin ja automaatiokehityksen vauhdittamiseksi

13.06.2019

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 13. KESÄKUUTA 2019 KLO. 15.00

Cargoteciin kuuluva Navis on tehnyt kumppanuussopimuksen Shanghai Zhenhua Heavy Industry Co., Ltd (ZPMC) -laitevalmistajan kanssa, jonka puitteissa toimitetaan Naviksen ohjelmistoja ja palveluja sekä ZPMC:n tuotteita ja palveluita ZPMC:n toimiessa järjestelmäintegraattorina. Sopimus mahdollistaa osapuolien välisen yhteistyön ratkaisujen kehittämiseksi satamaterminaalitoimintojen suorituskyvyn, optimoinnin ja automaation parantamiseksi.

Cargotec-tasolla Naviksen ja ZPMC:n välinen yhteistyö ei ole ainutlaatuinen, sillä Kalmarilla ja Naviksella, jotka ovat molemmat osa Cargotecia,on vastaavanlainen strateginen kumppanuus voimassa toistensa, ja samalla myös muiden palveluntarjoajien kanssa.

Navis ja ZPMC tekevät jo aktiivisesti yhteistyötä Intiassa, Kiinassa, Latinalaisessa Amerikassa ja muilla alueilla. Tuomalla  yhteen toimialan johtavia ohjelmistoja, laitteita ja palveluita ZPMC ja Navis tarjoavat integroidun ratkaisun uusien  satama-automaatiohankkeiden käynnistämiseen sekä nykyisten terminaalien infrastruktuurien ja järjestelmien optimointiin ja/tai automatisointiin, ja näin parantavat tuottavuutta, turvallisuutta ja kestävyyttä.

Kumppanuuden myötä ZPMC:n asiakkaat saavat pääsyn Naviksen kattavaan terminaalikäyttöliittymien ja -palveluiden markkinaan, mukaan lukien terminaaliratkaisut ja XVELA:n pilvipohjainen yhteistyösovellus terminaalioperaattoreille ja meriliikenteelle.

Lisätietoja:
Derek Kober, Vice President, Marketing, tel. +1 650 333 6754, derek.kober(at)navis.com
Pia Friberg, viestintäjohtaja, Cargotec, puh. 040 097 1842, sähköposti: pia.friberg(at)cargotec.com

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 12 000 henkilöä. www.cargotec.fi