Epäily törkeästä petoksesta Cargotecin MacGregorissa - poliisin esitutkinta käynnissä

03.06.2019

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 3. KESÄKUUTA 2019 KLO. 10.10

Cargotec vahvistaa, että keskusrikospoliisi on aloittanut MacGregor-liiketoiminta-aluetta koskevan esitutkinnan liittyen epäiltyyn törkeään petokseen. Keskusrikospoliisi tiedotti asiasta aiemmin tänään. Cargotec havaitsi epäillyn talousrikoksen omassa sisäisessä selvityksessään, ja se on tehnyt tutkintapyynnön viranomaisille. Epäillyillä väärinkäytöksillä ei ole vaikutusta Cargotecin taloudelliseen tulokseen.

Cargotecilla on nollatoleranssi väärinkäytöksiin, ja se tukee kaikin tavoin viranomaisia tapauksen tutkinnassa. Johtuen esitutkinnan keskeneräisyydestä, asiasta ei kerrota tällä hetkellä enempää. MacGregorin tai Cargotecin toiminnassa ei epäillä rikosta.

Cargotec, konserniviestintä:
Puhelinnumero 0400 971 842 tai 040 570 1878

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 12 000 henkilöä. www.cargotec.fi