Toimitusjohtajan katsaus Cargotecin varsinaisessa yhtiökokouksessa: vuoden 2019 näkymät ennallaan

19.03.2019

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 19. MAALISKUUTA 2019 KLO 9.30

Cargotec Oyj pitää varsinaisen yhtiökokouksensa tänään tiistaina 19.3.2019 klo 13 alkaen Helsingissä. Toimitusjohtaja Mika Vehviläinen kertoo esityksessään yhtiön vuoden 2018 tuloksesta, strategian kehityksestä, kestävästä kehityksestä tulevaisuuden kasvun ajurina sekä vuoden 2019 näkymistä. Lisäksi Cargotecin investoinnit liiketoiminnan kehittämiseksi sekä edistys yrityskaupoissa käydään läpi. Toimitusjohtajan katsaus ei sisällä olennaista uutta tietoa.

Toimitusjohtaja Vehviläinen toistaa Cargotecin 8.2.2019 julkistetut näkymät vuodelle 2019: Cargotec arvioi vuoden 2019 vertailukelpoisen liikevoiton paranevan vuodesta 2018 (242,1 miljoonaa euroa).

Esitysmateriaali on tämän tiedotteen liitteenä sekä saatavissa osoitteessa www.cargotec.fi. Videotallenne toimitusjohtajan esityksestä on Cargotecin verkkosivuilla kokousta seuraavien päivien aikana.

Lisätietoja:
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084, hanna-maria.heikkinen@cargotec.com

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 12 000 henkilöä. www.cargotec.fi