Cargotecin lainasopimuksen syndikointi päätökseen

28.01.2021

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 28. TAMMIKUUTA 2021 KLO 09.00

Cargotecin lainasopimuksen syndikointi päätökseen

Cargotec on saanut päätökseen 300 miljoonan euron lainasopimuksen syndikoinnin.

Syndikointi aloitettiin 30. päivä marraskuuta 2020, ja laina ylimerkittiin selvästi pankkien toimesta.

Nordea Bank Abp toimii lainassa koordinaattorina ja pääjärjestäjänä (Mandated Lead Arranger, Bookrunner, Exclusive Underwriter).

Muita lainan pääjärjestäjiä (Mandated Lead Arrangers) ovat BNP Paribas, Danske Bank, OP Yrityspankki Oyj sekä SEB. Lisäksi lainan järjestäjinä (Lead Arrangers) toimivat Citi, Commerzbank Aktiengesellschaft, Crédit Agricole Corporate and Investment Bank, DBS Bank Ltd., London Branch, Deutsche Bank AG, Handelsbanken, Helaba, ING Belgium S.A./N.V., Santander, Standard Chartered ja Swedbank AB (publ).

Mikko Puolakka, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 020 777 4105
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,7 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 12 000 henkilöä. www.cargotec.fi