Lehdistötiedote Kestävä kehitys

Cargoteciin kuuluva Navis sai sertifikaatin C02-päästöjä monitoroivalle ohjelmistolleen

08.06.2017

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 8. KESÄKUUTA 2017 KLO 10.00

Kansainvälinen sertifiointiorganisaatio DNV GL on myöntänyt MRV Ready -sertifikaatin Cargotecin Kalmar-liiketoiminta-alueeseen kuuluvan Naviksen Bluetracker MRV-moduulille.

DNV GL:n mukaan Naviksen Bluetracker MRV-moduuli on EU:n tarkkailu-, raportointi- ja todentamisasetuksen (MRV) mukainen, tukien määritettyjä monitorointimenetelmiä ja keräten kaiken aiheeseen liittyvän datan.

MRV-asetuksella tavoitellaan laivaliikenteen CO2-päästöjen mittaamista ja vähentämistä. EU-satamia käyttävien suurten laivojen edellytetään raportoivan todennetut vuosipäästönsä vuoden 2018 alusta alkaen.

MRV-asetuksen mukaan alusten tarkkailusuunnitelma tulee toimittaa todentajien hyväksyttäväksi viimeistään elokuun 2017 lopussa. Naviksen MRV-ohjelmisto vastaa tähän tarpeeseen tarjoamalla Naviksen asiakkaille olennaisen MRV-tiedon reaaliajassa.

Karoliina Loikkanen, vastuullisuusjohtaja, puh. 020 777 4085

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi