Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec tukee Japanin maanjäristyksen ja tsunamin uhreja

31.03.2011

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 31. MAALISKUUTA 2011 KLO 10.00

Cargotec lahjoittaa 100 000 euroa Japanin maanjäristyksen ja sitä seuranneen tsunamin jälkeiseen avustustyöhön. Lahjoitus tehdään Suomen Punaiselle Ristille ja se suunnataan Japanin Punaisen Ristin katastrofirahastoon.

"Menetykset ja tuho Japanissa on ollut valtavaa", sanoo Cargotecin toimitusjohtaja Mikael Mäkinen. "Paikalliset tiimimme ovat toimittaneet Cargotecin laitteita auttamaan tuhoalueiden välittömässä raivauksessa. Toivomme, että lahjoituksemme Punaiselle Ristille tukee avustustyötä vielä kuukausia eteenpäin."

Myös Cargotecin henkilöstöä on kannustettu tukemaan Japanin avustustyötä Punaisen Ristin tai Punaisen Puolikuun kautta. Cargotecilla on Japanissa yli 140 työntekijää Tokion, Jokohaman, Takasakin, Koben ja Tsun kaupungeissa. Kaikki Cargotecin työntekijät on tavoitettu. Maailmanlaajuisesti Cargotec työllistää noin 10 000 henkilöä.

Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 020 777 4181

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2010 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi