Lehdistötiedote Cargotec

Cargotecille ensimmäinen satamanosturitilaus Turkista

07.06.2010

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 7.6.2010 KLO 14.00

Cargotec on saanut ensimmäisen satamanosturitilauksen Turkista Evyap Portilta. Kahden erittäin suorituskykyisen Kalmar-satamanosturin valmistuksessa huomioidaan asiakkaan yksilölliset tarpeet. Evyap Portin terminaali sijaitsee lähellä kahta Turkin suurinta teollistunutta maakuntaa Istanbulia ja Kocaelia. Nosturit toimitetaan vuoden 2011 toisella vuosineljänneksellä.

Evyap Port investoi Cargotecin luotettavaan ja ympäristöystävälliseen nosturiteknologiaan edistääkseen konttiterminaalitoimintojensa laajentumista.  Nostureiden nostonopeus on optimoitu siten, että tarkkuus ja tehokkuus saavutetaan vähäisellä energialla. Nosturit toimivat ilman hydrauliikkaa, mikä vähentää huoltoon tarvittavaa aikaa, madaltaa käyttökustannuksia sekä sulkee pois öljyvuodon mahdollisuuden.

"Tarjoamme toimialan tehokkaimpia ja ympäristöystävällisimpiä satamanostureita sekä uusille että kehittyneille markkinoille. Luotettava teknologia ja kehittynyt kilpailukykymme mahdollistavat ratkaisun, joka soveltuu asiakkaille ympäri maailman", sanoo Jorma Tirkkonen, johtaja, Port Cranes.

Evyap Portin terminaalissa on käytössä useita Kalmar-laitteita, mm. kymmenen Kalmar-mobiilipukkinosturia (RTG-nosturia). Viimeisen nosturitilauksen yhteydessä Evyap Port on päättänyt hankkia myös Kalmar-konttikurottajan, kaksi tyhjien konttien käsittelyyn tarkoitettua laitetta ja haarukkatrukin.

Lisätietoja lehdistölle:

Jorma Tirkkonen, johtaja, Port Cranes, puh. 03 265 8202
Pauliina Koivunen, johtaja, ulkoinen viestintä, puh. 0204 5511

Lisätietoja sijoittajille:

Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2009 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 9 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi