Cargotec käynnistää omien osakkeiden hankinnan

29.02.2008

Cargotec Oyj:n hallitus on päättänyt käyttää 29.2.2008 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen antamaa valtuutusta omien osakkeiden hankintaan. Osakeostot alkavat aikaisintaan 17. maaliskuuta 2008.

Hankittavien osakkeiden enimmäismäärä on alle 10 prosenttia yhtiön osakepääomasta ja kaikkien osakkeiden äänimäärästä eli enintään 6 400 000 omaa osaketta niin, että A-sarjan osakkeita voidaan hankkia enintään 952 000 kappaletta ja B-sarjan osakkeita enintään 5 448 000 kappaletta.

Valtuutuksen mukaisesti osakkeet hankitaan yhtiön pääomarakenteen kehittämiseksi, yrityskauppojen ja muiden järjestelyjen rahoittamiseen ja toteuttamiseen, yhtiön osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseen tai muutoin edelleen luovutettaviksi tai mitätöitäviksi.

B-sarjan osakkeet hankitaan markkinahintaan julkisessa kaupankäynnissä OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä. A-sarjan osakkeet hankitaan pörssin ulkopuolelta samaan hintaan kuin hankintapäivänä OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä yhtiön B-sarjan osakkeesta maksettu keskihinta. Osakeostoista tiedotetaan hankintapäivinä pörssi-ilmoituksella. Tietoja osakeostoista on saatavilla myös yhtiön internetsivuilta osoitteessa www.cargotec.fi/sijoittajat.

Cargotecin hallussa on tällä hetkellä 1 904 725 B-sarjan osaketta.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Eeva Mäkelä
CFO

Lisätiedot:
Kari Heinistö, varatoimitusjohtaja, puh. 0204 55 4256
Eeva Mäkelä, CFO, puh. 0204 55 4281

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto on kolme miljardia euroa. Konsernilla on yli 11 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä.