Lehdistötiedote Cargotec

Hiab esittelee uusia tuotteita Kuljetus 2013 -messuilla Jyväskylässä 23.-25.5.

21.05.2013

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 21. TOUKOKUUTA 2013 KLO 13.00

Cargoteciin kuuluva Hiab esittelee Kuljetus 2013 -messuilla kuormankäsittelylaitteiden tuoreimmat ratkaisut. Kuljetusalan erikoisnäyttelyssä esillä ovat Hiab Multilift -ohjausjärjestelmä, Hiab C912 -ohjaamo ja TimberTronics-sähköohjausjärjestelmä Hiab Loglift ja Hiab Jonsered -puutavaranostureihin, Hiab Multilift XC -vaijerivaihtolavalaite, Hiab XS 544 -kuormausnosturi sekä uudet Zepro-takalaitanostimet.

Esittelyssä uuden sukupolven ohjausjärjestelmä

Hiab Multilift -koukkulaitteiden uuden sukupolven ohjausjärjestelmä on suunniteltu yhdessä asiakkaiden kanssa, minkä ansiosta järjestelmä soveltuu vaativaan käyttöön. Ohjausjärjestelmän sydämenä toimii ohjain, jonka kestävyys ja helppokäyttöiset toiminnot takaavat koukkulaitteiden turvallisen operoinnin. Ensiluokkaisella muovikuorella varustetun ohjaimen toimintoja voidaan ohjelmoida käyttötarpeen mukaan, jolloin ohjaimesta saadaan kaikki hyöty irti myös ajoneuvoon asennettuja lisälaitteita käytettäessä.

Hiab C912 -ohjaamo puutavaranostureille

Hiab C912 on käyttäjäystävällinen ohjaamo, joka tarjoaa edellytykset turvalliseen työskentelyyn. Ohjaamo on entistä tilavampi, ja suuri ikkunapinta-ala tarjoaa erittäin hyvän näkyvyyden. Esteetön näkymä parantaa turvallisuutta sekä säästää aikaa, sillä käyttäjän on helpompi hahmottaa, mihin kuorman voi asettaa. Hiab C912 -ohjaamo on saatavissa Hiab Loglift- ja Hiab Jonsered -puutavaranostureihin.

Hiab C912 -ohjaamoon saa mekaanisen ohjauksen vaihtoehtona myös elektronisen TimberTronics-ohjausjärjestelmän, jonka ansiosta ohjaamo mukautuu yksilöllisesti. Tallennettavat käyttäjäprofiilit mahdollistavat sen, että usea kuljettaja voi käyttää samaa nosturia omilla säädöillään. Kuljettaja voi säätää nosturin hydrauliset toiminnot itselleen sopivaksi sekä tallentaa oman henkilökohtaisen ajotyylinsä asetukset muutamalla napin painalluksella. TimberTronicsin ominaisuuksiin kuuluu myös tehokas häiriödiagnostiikka, jonka avulla vikatilanteet on helppo ja nopea analysoida. Lisäksi käytännön työtä helpottamaan järjestelmään on integroitu vaakanäyttö, josta yhdellä silmäyksellä voi nähdä, kuinka painavaa lastia kulloinkin käsitellään. TimberTronics on suunniteltu asiakkaille, jotka haluavat nosturiltaan erinomaista tehokkuutta ja tuottavuutta.

Mukana vaijerivaihtolavalaite- ja kuormausnosturiuutuudet

Hiab Multilift XC on nopeasti asennettava vaijerivaihtolavalaite, jossa perinteisiin vaijerilaitteen ominaisuuksiin yhdistyvät nykyaikaisten tuotantomenetelmien edut. Hiab Multilift XC on tehdasmaalattu ja katkaistu valmiiksi määrämittaansa. Sen asentaminen ei vaadi hitsaamista, sillä laite voidaan asentaa paikalleen asennuslevyillä. Eri käyttötilanteisiin mukautuva laite on pulttikiinnityksen ansiosta myös helppo vaihtaa.

Hiab XS 544 -kuormausnosturi soveltuu muuttuviin ja vaikeapääsyisiin ympäristöihin. 51 tonnimetrin kapasiteetilla varustetun nosturin ulottuvuus on 11-25 metriä, jibillä jopa 32 metriä. Nosturi kääntyy rajoittamattomasti, mikä helpottaa taakan käsittelyä ajoneuvon joka puolella. Sen tarkka, nopea ja sulavaliikkeinen Hiab HiPro -ohjausjärjestelmä täydentää kuormausnosturin ominaisuuksia. Polttoaineen säästö, laitteen kestävyys ja korkea laatu yhdessä maailmanlaajuisen huoltopalveluverkoston kanssa tekevät Hiab XS 544 -kuormausnosturista erinomaisen ja pitkäikäisen sijoituksen.

Takalaitanostimet paketti- tai kuorma-autoon

Takalaitanostimien uutuuksia ovat Zepro ZHZ 600 ja ZHD 3000 -mallit. Pakettiautoille suunniteltu Zepro ZHZ 600 takalaitanostin on suunniteltu kevytrakenteiseksi, jolloin kantavuutta jää enemmän lastin kuljettamiseen. Taitettavan tason ansiosta auton takatilaan pääsee, vaikka nostin olisi pystyasennossa. Raskaampaan käyttöön tarkoitettu Zepro ZHD 3000 on puolestaan menestyneen Zepro ZHD 2500 -mallin seuraaja, joka tarjoaa 3 000 kilon lastauskapasiteetin.

Tervetuloa tutustumaan Hiabin osastoon U-208!

Tom Suomela, myyntipäällikkö, Cargotec Finland Oy, puh. 0204-55 2216, GSM 040-761 0737

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden toimittaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat kuormausnosturit, puutavara- ja kierrätysnosturit, vaihtolavalaitteet, ajoneuvotrukit ja takalaitanostimet, jotka ovat tunnettuja korkeasta suorituskyvystään. Haluamme olla toimialamme edelläkävijä asiakastyytyväisyydessä ja tarjota kaikkialla maailmassa asiakastarpeet täyttäviä tuotteita ja palveluja. Hiabissa työskentelee noin 3 000 henkilöä. www.hiab.com

Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2012 oli 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.com