Lehdistötiedote Cargotec

Hiabin osaava huoltotoiminta avainasemassa yhdysvaltalaiselta ABC Supplyltä saadussa tilauksessa

31.03.2014

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 31. MAALISKUUTA 2014 KLO 13.00

Cargotec-konserniin kuuluva Hiab on saanut mittavan 150 ajoneuvotrukin tilauksen yhdysvaltalaiselta ABC Supply Co. Inc:iltä.

ABC Supply on Pohjois-Amerikan suurin katemateriaalien tukkumyyjä ja yksi suurimmista julkisivumateriaalien, ikkunoiden, räystästuotteiden ja muiden rakennusten ulkomateriaalien tukkumyyjistä. Yrityksellä on 456 toimipistettä 45 osavaltiossa, ja sen Hiabilta tilaamaan toimituskalustoon kuuluu 1050 ajoneuvotrukkia ja 550 kuormausnosturia. Hiab toimittaa uuden tilauksen myötä ABC Supplylle 80 MOFFETT M55 ja 70 PRINCETON PB50  ajoneuvotrukkia. Tilaus on kirjattu Cargotecin vuoden 2013 neljännen neljänneksen tilauskantaan,  ja laitteet toimitetaan vuoden 2014 aikana.

"Ajoneuvotrukit ovat toimituskalustomme tuottavimmat laitteet", sanoo ABC Supplyn kalustopäällikkö Bob Kislia. "Toimimme kaikilla suurkaupunkialueilla ja kalustoamme täytyy huoltaa paikan päällä. Hiabilla on laaja huolto-organisaatio, johon kuuluu niin liikkuvia teknikkoja kuin huoltopisteitäkin. Organisaation meille tarjoama huollon taso on kriittinen toimintakyvyllemme."

Ajoneuvotrukkeja käytetään pääasiassa kattojen katelaattojen toimituksessa. Laatat ovat painavia ja kookkaita ja ne toimitetaan kantikkaina lavakuormina. Kuormat toimitetaan yleensä valmiiksi rakennetuille asuinalueille tai rakennustyömaille, joissa ei ole kunnollisia kuorman purkumahdollisuuksia. Hiabin pienet, ketterät ja jokapyörävetoiset ajoneuvotrukit, joiden nostokapasiteetti on 2,5 tonnia ja joilla voi ajaa epätasaisessa maastossa, sopivat erinomaisesti ABC:n tarpeisiin. Trukeilla voidaan toimittaa tuotteet tarkalleen sinne, missä niitä tarvitaan, eikä niitä tarvitse enää uudelleen siirtää. Tämä säästää aikaa ja vähentää kuljetusvahinkojen riskiä. "Kun vielä otetaan huomioon, että ajoneuvotrukin käyttö on kolme kertaa kuorman käsinpurkua nopeampaa ja että trukin hankinta- ja huoltokustannukset ovat edullisemmat kuin puominosturin, on helppo nähdä miksi Hiabin ajoneuvotrukit sopivat tarpeisiimme täydellisesti", lisää Kislia.

ABC on jo pitkään käyttänyt PRINCETON-ajoneuvotrukkeja. Nyt ABC:n kalustoon kuuluu sekä PRINCETON- että MOFFETT-trukkeja, joita käytetään kuormasta ja toimituksesta riippuen.

"Hiab huolehtii meistä erinomaisesti ja toimii kanssamme yhteistyössä pienimmissäkin yksityiskohdissa. Se on mielestäni hyvin tärkeää", summaa Kislia.

"Kykymme tarjota tehokasta huolto- ja korjauspalvelua on tärkein syy sille, että ABC on valinnut Hiabin laitteet", myöntää Hiabin aluepäälliikkö Jim Chesler. "Toimitamme asiakkaalle huoltopalveluja, minkä ansiosta asiakas voi toimittaa korkealaatuisia palvelujaan omille asiakkailleen. Meillä on hyvä ja toimiva asiakassuhde ABC:n kanssa ja keskustelemme säännöllisesti, minkä johdosta voimme nopeasti reagoida heidän tarpeisiinsa ja myös vastaanottaa parannusehdotuksia yhteistyömme kehittämiseksi."

Jim Chesler, aluepäällikkö, Hiab Americas, puh. +1 847 288 0190, sähköposti jim.chesler@cargotec.com
Lotta Clausen, viestintäjohtaja, Hiab; puh. +46372 378 138, sähköposti: lotta.clausen@cargotec.com (englanniksi ja ruotsiksi)

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden toimittaja. Asiakastyytyväisyys on meille aina etusijalla. Noin 2 800 Hiabissa työskentelevää ammattilaista huolehtii asiakastarpeiden mukaisista tuotteista ja palveluista kaikkialla maailmassa. Tuotevalikoimaamme kuuluvat HIAB-kuormausnosturit, JONSERED-kierrätys- ja puutavaranosturit, LOGLIFT-puutavaranosturit, MULTILIFT-vaihtolavalaitteet, MOFFETT- ja PRINCETON-ajoneuvotrukit sekä DEL-, WALTCO ja ZEPRO-takalaitanostimet. www.hiab.fi

Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2013 oli 3,2 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi