Lehdistötiedote Messutiedote

Hiab-innovaatiot esittelyssä Bauma 2016 -messuilla

08.02.2016

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 8.2.2016 KLO 14.30

Cargoteciin kuuluvan Hiabin uusimmat innovaatiot ovat esillä Saksan Münchenissä 11.-17.4.2016 järjestettävillä Bauma-messuilla.  Näytteillä on muun muassa uusia LOGLIFT-puutavaranosturi-, MULTILIFT-vaihtolavalaite- ja HIAB-kuormausnosturimalleja. Hiabin laitteet ovat esillä messuosastoilla FN. 921/4 ja FN. 1024/1. Hiab järjestää messuilla myös kuormankäsittelyn tulevaisuutta koskevan lehdistötilaisuuden keskiviikkona 13. huhtikuuta.

Sähkökäyttöiset laitteet

Bauma-messuilla esitellään Hiabin sähkökäyttöinen MOFFETT E4 -ajoneuvotrukki, joka ei tuota lainkaan päästöjä ja jonka melutaso on erittäin alhainen. Tämän lisäksi käytämme World Crane Championship -kilpailun karsinnoissa ePTO-järjestelmää, jonka avulla kuormausnosturia voidaan käyttää sähköllä ajoneuvon moottorin sijaan.

Muut messuosastolla esiteltävät laitteet

Bauma-messuilla esitellään myös suurimmat koskaan valmistamamme kuormausnosturit. HIAB X-HiPro 1058- ja HIAB X-HiPro 858 -mallit ovat erittäin tuottavia ja luotettavia ratkaisuja raskaiden kuormien käsittelyyn. Näytteillä on myös mullistava kuormauslaitteiden turva- ja vakautusjärjestelmä VSLPLUS, joka on saatavilla ainoastaan Hiab-laitteisiin. Kuormantunnistuksen lisäksi toiminto säätelee automaattisesti nosturin kapasiteettia suhteessa ajoneuvon vakauteen tunnistamalla jokaisen tukijalan asennon erikseen kuormauksen aikana. Esittelemme messuilla myös kuuluisan MOFFETT M4 -mallimme sekä suureen suosioon nousseen MULTILIFT Futura -keinukippilaitteen, joka on ollut saatavilla keväästä 2015 lähtien. Messuilla voi tutustua myös Hiabin kattavaan huoltopalveluvalikoimaan.

Hiab-messuosaston tapahtumat

Viikonlopun aikana 15.-17. huhtikuuta Bauma-messuilla voi tutustua myös moottoripyörätrial-ajon Pohjoismaiden mestarin Eddie Karlssonin henkeä salpaaviin taidonnäytteisiin. Lauantaina ja sunnuntaina 16.-17. huhtikuuta messuosastollamme järjestetään myös World Crane Championship 2016 -kilpailun jännittävä Saksan esikarsinta. World Crane Championship -kilpailun finaali järjestetään IAA-näyttelyssä syyskuussa 2016. Tuolloin julistetaan kilpailun voittaja, joka saa 25 000 euron arvoisen palkinnon.

Lehdistötilaisuus - tutustu kuormankäsittelyn tulevaisuuteen

Kuormankäsittelyn edelläkävijöinä pyrimme jatkuvasti tehostamaan innovaatioitamme ja tuotekehitystämme. Haluamme kehittää entistäkin tehokkaampia ja kestävämpiä kuormankäsittelyratkaisuja, jotka vastaavat asiakkaittemme muuttuviin tarpeisiin.

Olet lämpimästi tervetullut keskiviikkona 13. huhtikuuta järjestettävään lehdistötilaisuuteemme, jossa luomme katsauksen kuormankäsittelyn tulevaisuuteen kaupungistuvassa ja kestävään kehitykseen pyrkivässä yhteiskunnassamme. Voit jo ilmoittautua alustavasti tapahtumaan lähettämällä sähköpostia Hanna-Kaisa Talvensaarelle osoitteeseen hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Tervetuloa messuosastoillemme FN. 921/4 ja FN. 1024/1. Lehdistötiedotteet ja lisätietoja löydät sivustolta www.bauma.hiab.com

Lisätietoja:

Lotta Clausen,viestintäjohtaja, Hiab; puh. +46 70 553 51 38, lotta.clausen@hiab.com

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden toimittaja. Asiakastyytyväisyys on meille aina etusijalla. Noin 2 600 Hiabissa työskentelevää ammattilaista huolehtii asiakastarpeiden mukaisista tuotteista ja palveluista kaikkialla maailmassa. Tuotevalikoimaamme kuuluvat HIAB-kuormausnosturit, JONSERED-kierrätys- ja puutavaranosturit, LOGLIFT-puutavaranosturit, MULTILIFT-vaihtolavalaitteet, MOFFETT-ajoneuvotrukit sekä DEL-, WALTCO- ja ZEPRO-takalaitanostimet. www.hiab.fi

Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 3,4 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu Nasdaq OMX Helsinki Oy:ssä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi