Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec toimittaa 10 miljoonan euron arvosta MacGregor ankkurinkäsittelyjärjestelmiä

03.11.2010

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 3. MARRASKUUTA 2010 KLO 11.00

Cargotec on saanut lokakuussa 10 miljoonan euron tilauksen kiinalaiselta Sinopacific Groupilta ankkurinkäsittelyjärjestelmien toimittamisesta BOURBON-varustamon 16 uuteen alukseen. Alukset toimitetaan huhtikuun 2011 ja helmikuun 2012 välisenä aikana.

Tilaus on jatkoa kesäkuussa saadulle tilaukselle, joka koski neljää samaan sarjaan kuuluvaa alusta. Näistä ensimmäinen toimitetaan vuoden 2011 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

Laitteet asennetaan  ankkurinkäsittely-, hinaus- ja huoltoaluksiin (ATHS), jotka rakennetaan Zhejiangin telakalla. Aluksissa käytetty SPA80-laivasuunnittelu on kehitetty yhteistyössä öljy- ja kaasuyhtiö BOURBONin ja sen kumppanin Shanghai Design Associatesin (SDA) kanssa.

"Ratkaisumme perustuvat koettuun tekniikkaan, jota tullaan käyttämään 54:ssä Bourbon Liberty 200 -sarjan ankkurinkäsittely- ja hinausaluksessa. Aluksista on toimitettu jo yli 30", kertoo Francis Wong, Cargotecin offshore-lastinkäsittelydivisioonan myyntijohtaja. "Turvalliset ja tehokkaat järjestelmämme on suunniteltu ja valmistettu vastaamaan BOURBONin asettamia toiminnallisia vaatimuksia avomerikäytössä ja syvänmeren offshore-kentillä."

Cargotecin toimitukseen kuuluu mm. ankkurivintturit, ankkurinkäsittely- ja hinausvinssit, vetovinssit, vetoakselit, varastointikelat ja voimanlähde. "Tilaus on osoitus Cargotecin uuden integroidun markkinointistrategian menestyksestä. Laitteet tilannut asiakas tulee solmimaan myös niiden huoltosopimuksen alusten käyttöönotosta lähtien", Francis Wong jatkaa.

"Tilaus vahvistaa Cargotecin MacGregor-ratkaisujen johtavaa asemaa kolmella eri offshore-lastinkäsittelysegmentillä: merenalainen lastinkäsittely, ankkurinkäsittely ja kansi- ja hinausratkaisut."

Lisätietoja lehdistölle:
Francis Wong, myyntijohtaja, Offshore-lastinkäsittely, tel: +65 6861 3922
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 0204 55 4460

Lisätietoa sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2009 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 9 800 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi