Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec ja Navis yhdistävät voimansa

21.03.2011

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 21. MAALISKUUTA 2011 KLO 10:00

Cargotec on saanut viranomaisten hyväksynnän terminaalin toiminnanohjausjärjestelmiä toimittavan Naviksen ostolle Zebra Technologies Corporationilta (NASDAQ: ZBRA). Kauppa julkistettiin 31.1.2011.

Yrityskaupan myötä Cargotecin lastin- ja kuormankäsittelylaitteiden ja palvelujen tarjoama yhdistyy Naviksen joustavan TOS-ohjelmiston kanssa.  Yhdessä Cargotec ja Navis pystyvät tarjoamaan asiakkailleen integroituja ratkaisuja, mikä vahvistaa niiden asemaa kokonaisratkaisujen tarjoajana.

"Kun yhdistämme nyt voimamme Cargotecin kanssa, luomme useita mielenkiintoisia mahdollisuuksia palvella terminaaliasiakkaitamme entistä paremmin ympäri maailman. Nyt pystymme tarjoamaan saumattoman integraation terminaalin kriittisten avaintoimintojen välillä. Jatkamme liiketoimintaamme omalla nimellämme säilyttäen tunnetun tuotemerkkimme ja arvokkaat asiakassuhteemme sekä teknologia- ja laitetoimittajasuhteet", kertoo Bill Walsh, johtaja, Navis, osa Cargotecia.

"Yritysten toisiaan täydentävän tarjoaman lisäksi Cargotecilla ja Naviksella on myös samanlainen ajatusmaailma: Toimimme molemmat lähellä asiakkaitamme ja pyrimme jatkuvasti tehostamaan tavaravirtojen kulkua. Olen vakuuttunut, että vahvat näyttömme ratkaisutoimittajina, yhteinen osaamiseemme, ratkaisumme ja sitoutunut henkilöstömme siivittävät meidät kohti upeaa tulevaisuutta", sanoo Cargotecin toimitusjohtaja Mikael Mäkinen.

Naviksen TOS-ohjelmisto on johtava järjestelmä satamaterminaaleissa ympäri maailman ja sitä käytetään myös rautateillä ja jakelukeskuksissa. Navis-järjestelmät auttavat asiakkaita koordinoimaan ja automatisoimaan konttien ja laitteiden liikkumista terminaaliympäristöissä. Niiden avulla asiakkaat voivat johtaa yksittäisen tai useiden, maantieteellisesti eri paikkakunnilla sijaitsevien terminaalien toimintoja keskitetysti yhdestä paikasta käsin.

Lisätietoja:
Mikael Mäkinen, toimitusjohtaja, puh. 0204 55 4243
Bill Walsh, johtaja, Navis, puh. +1 510 267 5000
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 0204 55 4460

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2010 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi