Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec toimittaa kaksi kymmenen vinssin MacGregor-mooring-järjestelmää kahteen raskaansarjan offshore-rakentamiseen tarkoitettuun putkenlaskualukseen

10.04.2012

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE 10.4.2012 KLO 10.00.

Cargotec on saanut tilauksen yhteensä kahdestakymmenestä 150 tonnin MacGregor-sähkövinssistä kahteen raskaansarjan offshore-putkenlaskualukseen (N448 & N449), joita parhaillaan rakennetaan Kiinassa Cosco Co Ltd:n (Nantong) telakalla. Aluksia rakennetaan malesialaiselle offshore-asennuksien ja -kunnossapidon asiantuntijalle TL Offshore Sdn Bhd:lle, joka on SapuraCrest Petroleum Bhd:n kokonaan omistama tytäryhtiö. Tilaus on kirjattu vuoden 2012 ensimmäiselle neljännekselle.

MacGregor mooring-järjestelmä koostuu kymmenestä mooring-vinssistä, vaijeria ohjaavista väkipyöristä ja muista lisälaitteista. "Mooring-järjestelmä on suunniteltu siten, että alus säilyttää suunnitellun liikkuvuutensa kaikissa meri- ja sääolosuhteissa", selittää Cargotecin vinssitoimintojen johtaja, Ilpo Heikkilä.

Alusten luovutusajankohta on vuoden 2014 alkupuolella ja niitä tullaan käyttämään johtavien öljy-yhtiöiden merirakennusurakoissa Australiassa sekä Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan alueella. Cargotecin on määrä toimittaa mooring-järjestelmät vuoden 2013 ensimmäisellä neljänneksellä.

"Asiakas painotti teknistä osaamistamme ja mainettamme tällä alalla sekä sitä, että Cargotecillä on valmiit kansainväliset ja paikalliset huoltoverkostot, joiden avulla pystymme reagoimaan nopeasti asiakkaiden tarpeisiin", Heikkilä jatkaa. "Lisäksi laitteemme vastaavat tiukimpia teknisiä vaatimuksia."

"Tämä tilaus on tunnustus panostuksellemme olla merkittävä öljy- ja kaasualan kansikoneiden toimittaja. Projekti merkitsee myös yhteistyön aloittamista SapuraCrestin kanssa tulevissa suurissa projekteissa. Asiakkaalla on jo kokemusta laitteistamme, sillä yhteisyrityksen kautta hankitussa nosturilla varustetussa QP 2000 -putkenlaskuproomussa on 12 kappaletta 150 tonnin MacGregor-kiinnitysvinssiä."

Lisätietoja lehdistölle:
Ilpo Heikkilä, johtaja, vinssit, puh. +65 68 688 502
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. +358 20 777 4460

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 20 777 4084

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2011 oli 3,1 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä tunnuksella CGCBV. www.cargotec.com