Lehdistötiedote Cargotec

Hiabille tilaus 70 kuormausnosturin toimittamisesta Marshallsille Isoon-Britanniaan

04.10.2013

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 4. LOKAKUUTA 2013 KLO 13

Cargotec-konserniin kuuluva Hiab on saanut tilauksen 70 kuormausnosturin toimittamisesta Ison-Britannian johtavalle maisemointituotteiden valmistajalle Marshallsille, jonka kotipaikka on Huddersfieldissä Pohjois-Englannissa.

Nosturit asennetaan ajoneuvoihin, jotka vuokrausyritykset Contract Vehicles Limited ja Ryder toimittavat, ja niillä uusitaan noin 80 prosenttia Marshallsin kalustosta. Hiab toimittaa asiakkaalle myös pitkäaikaisen huolto- ja korjauspaketin. Tilaus on kirjattu Cargotecin vuoden 2013 kolmannen neljänneksen tilauskantaan.

Marshalls-konsernin logistiikkajohtaja Stewart Potter kertoo, miksi Marshalls päätti keskittää hankintansa Hiab-laitteisiin: "Koska Hiab on investoinut viime vuosina tutkimukseen ja kehitykseen, sen tuotteet ovat nyt luokkansa parhaita niin teknisesti kuin kuljettajan käytettävyydenkin näkökulmasta. Myös kustannuksia ja teknistä erikoistumista verrattaessa Hiab on hyvin kilpailunkykyinen."

Kuljettajat pitävät erityisesti nosturin kauko-ohjaimen helppokäyttöisyydestä, vasteesta ja tarkkuudesta. Ohjausviivettä ei ole, minkä ansiosta kuljettajilla on erinomainen tuntuma nosturiin ja he kokevat sen käytön turvalliseksi. Nostureita voidaan kauko-ohjata sekä maasta että nostureihin asennetulta korotetulta työtasolta.

Hiab-nostureissa on myös kuljettajan suojausjärjestelmä (Operator Protector System, OPS), joka muodostaa kuljettajan ympärille virtuaalisen turvakehikon heti, kun kuljettaja astuu työtasolle. Tämä estää nosturin pääsyn kuljettajan turva-alueelle ja lisää siten merkittävästi turvallisuutta.

Marshallsin alueellinen logistiikka- ja kalustojohtaja Guy Ripley kertoo: "Kevyt mutta tehokas nosturi on meille erittäin tärkeä, koska meidän on maksimoitava jakeluautojen hyötykuorma nosturin suorituskykyä heikentämättä. Hiab-nosturit pärjäävät erilaisissa haastavissa purkamistilanteissa, joissa toimitamme tuotteita rakennustavaraliikkeille, rakennustyömaille ja asuinkiinteistöihin. Hiab-nosturit ovat kestäviä ja luotettavia, ja huolto on asiantuntevaa. Hiab tarjoaa Ison-Britannian ja Länsi-Euroopan parhaat huoltopalvelut."

Hiabin Ison-Britannian asiakaspäällikkö John Bailey toteaa: "Erityisen ilahduttavaa on se, että ainoastaan Hiab pystyi vastaamaan asiakkaan vaatimuksiin ja odotuksiin. Asiakas päätti valita Hiabin sen tuotteiden suorituskyvyn ja huoltopalvelujen yhdistelmän ansiosta."

John Bailey, asiakaspäällikkö, Hiab-tuotteet, Iso-Britannia; puh. +44 1691 623100, s-posti: john.bailey@cargotec.com
Lotta Clausen, viestintäjohtaja, Hiab; puh. +46 372 378138, s-posti: lotta.clausen@cargotec.com

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden toimittaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat kuormausnosturit, puutavara- ja kierrätysnosturit, vaihtolavalaitteet, ajoneuvotrukit ja takalaitanostimet, jotka ovat tunnettuja korkeasta suorituskyvystään. Haluamme olla toimialamme edelläkävijä asiakastyytyväisyydessä ja tarjota kaikkialla maailmassa asiakastarpeet täyttäviä tuotteita ja palveluja. Hiabissa työskentelee noin 3 000 henkilöä. www.hiab.com

Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2012 oli 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi