Cargotec ostaa All Set Marine Lashingin

08.07.2005

Cargotecin laivojen lastinkäsittelyratkaisuja toimittava liiketoiminta-alue MacGREGOR on tehnyt sopimuksen kontinkiinnityslaitteiden toimittamiseen erikoistuneen All Set Marine Lashingin ostosta. Yritysosto edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää.

Ruotsalainen All Set Marine Lashing on yksityisomistuksessa oleva yritys. Sen tuotteita ovat muun muassa kontinkiinnikkeet, vanttiruuvit ja muut kontin irtokiinnitysosat, konttikiinnityspislaakit, surrauspisteet sekä muut kiinteät komponentit. Yhtiön liikevaihto vuonna 2004 oli noin 14 miljoonaa euroa.

"All Set Marine Lashingin yritysostolla vahvistamme edelleen MacGREGORin maailmanlaajuisesti johtavaa asemaa konttilaivateknologiassa. All Set Marine Lashing tunnetaan markkinoilla johtavien konttilaivayhtiöiden korkealaatuisena toimittajana. Voimme tarjota näille asiakkaille lisäarvoa yhdistämällä osaamisemme meriteitse kuljetettavien konttien teknologiassa", toteaa MacGREGORin toimitusjohtaja Hans Pettersson.

Lastinkiinnityslaitteita käytetään lastin ja konttien kiinnittämiseen laivan kannelle, ja niillä estetään lastin liikkuminen kuljetuksen aikana. Tyypillisiä lastinkiinnitystuotteita ovat kontinkiinnikkeet, vanttiruuvit ja surraustangot. Lastinkiinnitysliiketoiminta on osa MacGREGORin Dry Cargo -divisioonaa.