Osakkeiden merkintä Cargotecin A- ja B-sarjan optio-oikeuksilla vuonna 2007

19.12.2006

Cargotec Oyj:n optio-oikeuksilla, jotka perustuvat jakautuneen Kone Oyj:n vuoden 2004 optio-ohjelmaan, voidaan vuonna 2007 merkitä osakkeita 2.1.-30.11. välisenä aikana seuraavan aikataulun mukaisesti:

Cargotecin hallitus ei käsittele osakemerkintöjä tilikauden 2007 päättymisen ja vuoden 2008 varsinaisen yhtiökokouksen välillä. Optio-oikeuksilla merkityt osakkeet tulevat kaupankäynnin kohteeksi kaupparekisterimerkintää seuraavana pörssipäivänä.

Jokainen Cargotecin optio-oikeus oikeuttaa optio-oikeuden haltijan merkitsemään kolme (3) Cargotecin B-sarjan osaketta. Osakkeiden merkintähinta on optio-ohjelman ehtojen mukaisesti 8,59 euroa/osake. Osakkeiden merkintäaika päättyy A-sarjan optio-oikeuksilla 31.3.2008 ja B-sarjan optio-oikeuksilla 31.3.2009.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:

Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec Oyj on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka ratkaisuja käytetään lähikuljetuksissa, terminaaleissa, satamissa, jakelukeskuksissa ja laivoissa. Cargotec-konsernin toiminta jakautuu kolmeen vahvaan, globaaliin liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Hiab, Kalmar ja MacGREGOR. Kaikki kolme ovat markkinajohtajia alallaan. Vuonna 2005 Cargotecin liikevaihto ylitti 2,3 miljardia euroa. Konsernilla on noin 8 000 työntekijää ja toimintaa yli 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi