Cargotec hankkii huoltoyhtiön Balkanilta

15.01.2007

Cargotecin kontinkäsittelyliiketoiminta-alue Kalmar on sopinut Sloveniassa sijaitsevan huoltoyhtiön Tagros d.o.o.:n hankkimisesta. Tagros tarjoaa kontinkäsittelylaitteiden sekä teollisuuskäyttöön tarkoitettujen haarukkatrukkien huoltoa Koperin satamassa Sloveniassa.  Kalmarin tavoitteena on Tagrosin hankinnan myötä laajentaa huolto- ja myyntitoimintaa Sloveniassa sekä pohjoisella Balkanin niemimaalla. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkaista. Kauppa vaatii kilpailuviranomaisten hyväksynnän.

Yksityisessä omistuksessa olevan Tagrosin liikevaihto vuonna 2006 oli noin 2 miljoonaa euroa. Yrityksessä työskentelee noin 35 henkilöä. Koperin sataman konttiterminaalin volyymi ylitti 200 000 TEU:ta vuonna 2006. Satama on myös merkittävä sahatavaran, autojen ja bulkkitavaran käsittelijä.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Christer Granskog, toimitusjohtaja, Kalmar, puh. 0204 55 4776
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec Oyj on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka ratkaisuja käytetään lähikuljetuksissa, terminaaleissa, satamissa, jakelukeskuksissa ja laivoissa. Cargotec-konsernin toiminta jakautuu kolmeen vahvaan, globaaliin liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Hiab, Kalmar ja MacGREGOR. Kaikki kolme ovat markkinajohtajia alallaan. Vuonna 2005 Cargotecin liikevaihto ylitti 2,3 miljardia euroa. Konsernilla on noin 8 000 työntekijää ja toimintaa yli 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi