Cargotec vahvistaa läsnäoloaan Intiassa

14.02.2007

Cargotec on tehnyt sopimuksen Indital Construction Machinery Ltd -yhtiön (Indital) ostamisesta. Indital sijaitsee Bangaloressa, Intiassa. Yritysoston myötä Cargotec saa valmistuskapasiteettia Intiasta. Lisäksi yritysosto tukee Cargotecin kaikkien kolmen liiketoiminta-alueen kasvavaa myyntiä alueella. Inditalin Bangaloressa sijaitseva tuotantoyksikkö valmistaa konttikurottajia, haarukkatrukkeja ja kuorma-autojen lastauksessa käytettäviä mobiilinostureita. Cargotecin omistusosuus yhtiössä on kaupan jälkeen 95 prosenttia. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kauppa edellyttää viranomaishyväksyntää.

Inditalin tekninen osaaminen vastaa paikallisten asiakkaiden vaatimuksiin. Yhtiöllä on koko maan laajuinen asiakaspohja satamissa, sisämaassa sijaitsevissa konttivarastoissa sekä terästeollisuudessa. Inditalilla on vahva toimittajaverkosto Intiassa. Yhtiön toiminnoissa työskentelee noin 100 henkilöä, joista 60 henkeä on Inditalin palveluksessa ja loput työskentelevät  henkilöstöyritysten kautta. Inditalin liikevaihto on noin 8 miljoonaa euroa. Inditalin nykyinen omistaja, Ravi Kumar, jatkaa yrityksen toimitusjohtajana.

Cargotecin nykyinen läsnäolo Intiassa muodostuu Kalmarin tytäryhtiö Kalmar Indiasta ja Hiabin kaupallisesta edustustosta. MacGREGOR on palvellut intialaisia asiakkaitaan tähän saakka edustajan avulla.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Kari Heinistö, varatoimitusjohtaja, puh. 0204 55 4256
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,6 miljardia euroa. Konsernilla on lähes 9 000 työntekijää ja toimintaa noin 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi