Cargotecille offshore-laitteiden tilauksia yli 50 miljoonan euron arvosta

18.12.2007

Cargotecin liiketoiminta-alue MacGREGOR, joka toimittaa laivojen lastinkäsittelyjärjestelmiä ja offshore-ratkaisuja, on saanut merkittäviä offshore-laitteiden tilauksia marraskuussa. Laitteet toimitetaan vuosina 2009-2010, ja tilausten arvo on yli 50 miljoonaa euroa.

Tilauksiin kuuluu muun muassa kahden Hydramarine-nosturin toimitukset offshore-alukseen, jonka tilaajana on norjalainen laivanvarustamo. Nosturit varustetaan aktiivisella aluksen liikkeen kompensointijärjestelmällä (AHC), ja ne valmistetaan Kristiansandissa, Norjassa.
Lisäksi tilauksiin sisältyy neljän AHC:lla varustetun Hydramarine-nosturin toimitukset offshore-aluksiin, joiden tilaajina ovat varustamot Saksassa ja Intiassa. Nämä neljä nosturia valmistetaan Singaporessa.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Henrik Vildenfeldt, johtaja, offshore-divisioona, MacGREGOR puh. +45 44 544 747
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,8 miljardia euroa. Konsernilla on yli 11 000 työntekijää ja toimintaa lähes 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä.

www.cargotec.fi