Cargotecille 30 terminaalitraktorin, 7 mobiilipukkinosturin ja 5 konttikurottajan tilaus Kolumbiasta

11.07.2008

Cargotecin kontinkäsittelyliiketoiminta-alue Kalmar on saanut 30 terminaalitraktorin, seitsemän E-One+-mobiilipukkinosturin ja viiden konttikurottajan tilaukset Sociedad Portuaria Regional de Cartagena:lta (SPRC). Laitteet tulevat SPRC:n uuteen Contecar-terminaaliin Cartagenaan, joka sijaitsee Karibianmeren rannikolla. Pienempien laitteiden on määrä olla perillä marraskuuhun mennessä, ja mobiilipukkinosturit ovat käytössä toukokuussa 2009. Tilaus on kirjattu toiselle vuosineljännekselle.

Kalmarin pitkäaikainen yhteistyö SPRC:n kanssa juontaa vuoteen 1997, jolloin SPRC:n terminaali oli ensimmäinen maailmassa, jonne toimitettiin Kalmarin mobiilipukkinostureita varustettuina Smartrail®-navigointi- ja kontinpaikannusjärjestelmällä. Myös nämä uudet, 1+6 leveät ja 1 yli 6 nostavat laitteet varustetaan Kalmarin Smartrail®-järjestelmällä sekä Kalmarin huollon etävalvontajärjestelmällä (RMI). Tämä viimeisin tilaus nostaa SPRC:n Kalmarilta tilaamien mobiilipukkinosturien määrän 27:ään.

Contecarin terminaali täydentää SPRC:n nykyisiä terminaalitoimintoja lisäämällä 3 miljoonaa TEU:ta puhdasta, modernia ja tehokasta terminaalitilaa. TEU on 20 jalan standardikontti.

Mobiilipukkinosturien yksikköhinta vaihtelee 1-1,5 miljoonan euron välillä.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Eeva Mäkelä
CFO

Lisätiedot:
Pekka Vauramo, toimitusjohtaja, Kalmar, puh. 0204 55 4873
Minna Karhu, viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4630

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto on kolme miljardia euroa. Konsernilla on yli 11 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä.

www.cargotec.fi