Cargotecille uusi brändistrategia

22.06.2009

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 22. KESÄKUUTA 2009 KLO 10.00
Cargotecille uusi brändistrategia

Cargotec on määritellyt uuden konsernilaajuisen brändistrategian ja lanseeraa samalla yhtiön uuden visuaalisen ilmeen. Tavoitteena on vahvistaa sekä Cargotecin että sen strategisesti tärkeimpien tuotemerkkien Hiabin, Kalmarin ja MacGregorin asemaa. Uusi brändistrategia tukee Cargotecin One Company -toimintatapaa ja perustuu Hiabin, Kalmarin ja MacGregorin vahvaan maineeseen. Hiab, Kalmar ja MacGregor ovat toimialojensa johtavia brändejä.

Uudessa, kaikille näille tuotemerkeille yhteisessä, visuaalisessa ilmeessä Cargotec on aiempaa näkyvämmin esillä. Kaikkia tuotemerkkejä yhdistää jatkossa yhteinen elefantti-symboli. Cargotec-elefantti on näkyvissä suurimmassa osaa materiaaleja Hiab, Kalmar ja MacGregor -tuotemerkkien kanssa, jotka tunnetaan kattavasti asiakkaiden keskuudessa, ja joiden mukaan tuotteet nimetään myös jatkossa. Uuden brändistrategian tukemiseksi Cargotecin kuormankäsittelyn tuotemerkit Multilift, Moffett, Loglift ja Jonsered muutetaan tuotenimiksi ja niitä tullaan markkinoimaan Hiab-tuotemerkillä.

"Haluamme rakentaa Cargotec-brändiä vahvemmaksi asiakkaidemme ja muiden sidosryhmiemme keskuudessa. Uusi ilme ja vahvempi Cargotec-brändi rakentuvat yhdessä henkilöstömme kanssa määriteltyjen arvojen muodostamalle vahvalle perustalle. Yhteiset arvomme: kestävä toiminta, globaali läsnäolo - paikallinen palvelu ja yhteistyö ohjaavat jokapäiväistä toimintaamme", Cargotecin toimitusjohtaja Mikael Mäkinen toteaa.

"We keep cargo on the move(TM)" on lupaus, jonka annamme asiakkaillemme. Luotettavien, kestävien ja ympäristöystävällisten ratkaisujemme ja palvelujemme avulla asiakkaidemme lastinkäsittely sujuu turvallisesti ja tehokkaasti", Mäkinen jatkaa.

Uuden visuaalisen ilmeen yhtenäistäminen tehdään vaiheittain vuosien 2009 - 2011 aikana.

Lisätietoja lehdistölle:

Mikael Mäkinen, toimitusjohtaja, puh. 0204 55 4262

Minna Karhu, viestintäjohtaja, puh. +358 (0)204 55 4630

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen maalla ja merellä - missä vain tavaraa liikkuu. Cargotecin tärkeimmät tuotemerkit Hiab, Kalmar ja MacGregor ovat maailmanlaajuisia markkinajohtajia. Cargotecin maailmanlaajuinen verkosto tarjoaa kattavia huoltopalveluita, jotka takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2008 oli 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 11 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä.