Cargotec on laskenut liikkeeseen 150 miljoonan euron arvosta Schuldschein-lainasopimuksia

07.11.2018

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 7. MARRASKUUTA 2018 KLO 16.45

Cargotec on laskenut liikkeeseen sarjan Schuldschein-lainasopimuksia yhteensä 150 miljoonan euron arvosta. Lainoissa on sekä vaihtuva- että kiinteäkorkoisia eriä, joiden maturiteetit ovat 5 ja 7 vuotta. Schuldschein-lainasopimukset suunnattiin pankeille ja institutionaalisille sijoittajille. Lainat käytetään konsernin yleisiin rahoitustarpeisiin, mukaanlukien lainojen uudelleenrahoittamiseen ja yrityskauppoihin.

"Nämä Schuldschein-lainat, jotka ovat Cargotecin ensimmäiset, vahvistavat edelleen konsernin rahoitus- ja likviditeettiasemaa sekä hajauttavat rahoituspohjaamme kansainvälisillä rahoitusmarkkinoilla", sanoo Cargotecin rahoitusjohtaja Pekka Reijonen.

Lainojen pääjärjestäjä on Landesbank Hessen-Thüringen Girozentrale (Helaba).

Lisätiedot:
Pekka Reijonen, rahoitusjohtaja, puh. 020 777 4148
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi