Lehdistötiedote Cargotec

Hiab esittelee asiakastoiveiden mukaisen puutavaranosturin Ruotsissa Elmia Wood -messuilla

30.05.2013

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 30. TOUKOKUUTA 2013 KLO 14.00

Cargoteciin kuuluva Hiab tuo näytteille uuden puutavaranosturinsa Hiab Loglift 108S:n Elmia Wood  messuilla, jotka järjestetään tänä vuonna Ruotsissa. Asiakaspalautteiden perusteella kehitetyn nosturin suunnittelussa yhdistettiin Hiab Jonsered ja Hiab Loglift -puutavaranostureiden parhaita ominaisuuksia. Uuden nosturin lisäksi Hiab tuo esille myös muita puutavaranostureita, joissa yhdistyvät erinomainen kestävyys, suorituskyky sekä optimaalinen paino-hyötykuormasuhde.

Hiabin puutavara- ja kierrätysnostureista vastaava johtaja Lasse Penkkala kertoo Hiab Loglift 108S -nosturista:
"Asiakkaamme ovat kiitelleet huollon helppoutta Hiab Loglift -nostureissa, joissa esimerkiksi kääntösylintereihin pääsee helposti käsiksi. Asiakkaat ovat myös kehuneet Hiab Jonseredin perusrakennetta, kuten tukijalan nostolaitetta ja letkujen reititystä. Koska asiakaspalaute ja jatkuva kehittäminen ovat meille tärkeitä, päätimme ottaa aiemmista malleista mukaan asiakkaiden suosikkiominaisuudet ja suunnitella Hiab Loglift 108S:n niiden pohjalta. Uusi nosturi on kehitetty jatkuvaan raskaaseen käyttöön."

Messuosastolla asiakkaat voivat kokeilla uutta tilavaa C912-ohjaamoa, jossa on panostettu esteettömään näkyvyyteen sekä painikkeiden ja ohjaussauvojen helppokäyttöisyyteen. Ohjaamossa on älykäs, hiljattain käyttöön otettu TimberTronics-sähköohjausjärjestelmä, joka on suunniteltu erityisesti Hiab Loglift ja Hiab Jonsered  puutavaranostureihin. Osa messuilla esitellyistä nostureista voidaan varustaa uudella letkujen suojaamiseen kehitetyllä Hiabin Hose Protection Link -ominaisuudella.

Hiab tuo näytteille myös muita Hiab Loglift ja Hiab Jonsered -malleja, jotka ovat tunnettuja kestävyydestään ja suorituskyvystään. Näitä ovat muun muassa pitkäpuunosturit Hiab Loglift 251S ja Hiab Jonsered 2850S, lyhytpuunosturit Hiab Loglift 120S, Hiab Loglift 96S ja Hiab Jonsered 1080S sekä pieneen kokoon taittuvat Z-nosturit Hiab Loglift 115Z, 135Z ja 145Z.

Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita tapaamaan meitä ja tutustumaan nostureihin, TimberTronics-sähköohjausjärjestelmään, Hose Protection Link -letkusuojaukseen ja C912-ohjaamoon Hiabin messuosastolla numero 801. Messut järjestetään Ruotsin Jönköpingissä 5.-8.6.2013.

Lehdistö on tervetullut vierailemaan osastollamme perjantaina 7.6.2013 klo 9.30 (ruotsinkielinen tilaisuus) tai 10.30 (englanninkielinen tilaisuus), jolloin on mahdollisuus haastatella Hiabin johtoa. Ota yhteys Lotta Clauseniin (lotta.clausen@cargotec.com) haastattelun sopimiseksi.

Lisätietoja antavat tarvittaessa:
Lasse Penkkala, johtaja, puutavara- ja kierrätysnosturit, Hiab, puh. +358 50 501 1909, s-posti: lasse.penkkala@cargotec.com
Lotta Clausen, viestintäjohtaja, Hiab; puh. +46 372 37 8138, s-posti: lotta.clausen@cargotec.com

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden toimittaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat kuormausnosturit, puutavara- ja kierrätysnosturit, vaihtolavalaitteet, ajoneuvotrukit ja takalaitanostimet, jotka ovat tunnettuja korkeasta suorituskyvystään. Haluamme olla toimialamme edelläkävijä asiakastyytyväisyydessä ja tarjota kaikkialla maailmassa asiakastarpeet täyttäviä tuotteita ja palveluja. Hiabissa työskentelee noin 3 000 henkilöä. www.hiab.com

Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2012 oli 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi